KLAUZULA INFORMACYJNA
art. 13 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1)
- Administratorem Państwa danych jest notariusz – Monika Setkowicz prowadząca Kancelarię Notarialną w Jeleniej Górze przy alei Wojska Polskiego 63/10; tel. 573443677; 75 61 61 474. Notariusz otrzymał od Państwa informacje stanowiące dane osobowe. Będzie z nich korzystał wyłącznie do celów związanych z realizacją czynności notarialnych podejmowanych na Państwa życzenie. Będzie ich również używał w ramach wykonywania obowiązków wynikających z odrębnych przepisów związanych z tymi czynnościami (np. pobranie opłat sądowych i podatku).
- Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu dokonania zamierzonych przez Państwa czynności notarialnych na podstawie ustawy z dnia z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie. Działania Notariusza podejmowane są na podstawie przepisów prawa nakładających na niego obowiązki związane z wykonywaną funkcją i zadaniami (spełnia to wymogi art. 6 ust. 1 lit. b i e oraz art. 9 ust. 2 lit. g, f oraz j RODO).
- Odbiorcami danych osobowych będą podmioty uprawnione do otrzymania wypisów aktów notarialnych i kopii dokumentów, takie jak sąd wieczystoksięgowy, starostwo, urzędy gmin, urząd skarbowy, spółdzielnia (jeżeli dotyczy), podmioty uprawnione (takie jak KOWR, Lasy Państwowe, wójtowie – jeżeli dotyczy), minister właściwy do spaw wewnętrznych (jeżeli dotyczy). Notariusz przekazywał będzie Państwa dane osobowe organom publicznym w zakresie realizacji obowiązków prawnych. Państwa dane osobowe w zakresie dokonywanych przez Państwa płatności otrzymywać będzie również podmiot, z którym Notariusz związany jest umową o świadczenie usług księgowych.
- Akty notarialne oraz akty poświadczenia dziedziczenia zawierające dane osobowe nie są udostępniane do wglądu, za wyjątkiem sytuacji określonych w przepisach odrębnych. Osoba, której dane dotyczą, będąca stroną danej czynności notarialnej lub uprawniona na podstawie przepisów ustawy - Prawo o notariacie bądź przepisów odrębnych może żądać wydania wypisu lub wyciągu aktu notarialnego lub aktu poświadczenia dziedziczenia lub wyciągu z Repertorium A, na warunkach określonych w ustawie - Prawo o notariacie oraz przepisach odrębnych. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat od momentu zakończenia czynności notarialnej, w związku z którą Notariusz otrzymała te dane – art. 90 ustawy – Prawo o notariacie: „Dokumenty obejmujące dokonane czynności notarialne notariusz przekazuje na przechowanie do archiwum ksiąg wieczystych właściwego sądu rejonowego po upływie 10 lat od ich sporządzenia lub z chwilą zaprzestania prowadzenia działalności kancelarii.”.
- Ze względu na specyfikę czynności notarialnych, w szczególności tych dokumentowanych aktami notarialnymi, dane osobowe zawarte w treści czynności notarialnych nie podlegają usunięciu ani uaktualnieniu, a ich modyfikacja możliwa jest jedynie
w sposób przewidziany w ustawie - Prawo o notariacie. Dane osobowe zamieszczone w aktach notarialnych, aktach poświadczenia dziedziczenia, wypisach, odpisach oraz w Repertorium A nie podlegają również usunięciu i nie ma możliwości ich przenoszenia. Sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych lub wycofanie zgody na przetwarzanie danych może zostać zgłoszony przed dokonaniem czynności notarialnej, co skutkować będzie odmową jej dokonania. Sprzeciw i wycofanie zgłoszone po dokonaniu czynności notarialnej nie mają wpływu na zgromadzone i zarejestrowane na potrzeby czynności notarialnej dane osobowe. W pozostałym zakresie z prawa do usunięcia danych można skorzystać, np. gdy dane osoby fizycznej nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane albo gdy osoba fizyczna wycofa swoją zgodę na przetwarzanie danych. Nadto, w przypadku, gdy osoba fizyczna zgłosi sprzeciw wobec przetwarzania jej danych lub gdy jej dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem. Dane powinny być również usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa. Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany odbywa się jedynie w zakresie programu informatycznego służącego do obsługi Kancelarii oraz w zakresie obsługiwanej przez Kancelarię poczty elektronicznej. - Zgodnie z RODO mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe podawane są zgodnie z wymogami umożliwiającymi dokonanie czynności notarialnych zgodnie z ustawą
- z dnia z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie. Odmowa przekazania tych informacji Notariuszowi uniemożliwia przeprowadzenie czynności notarialnych. Zgodnie z art. 92 par. 2 pkt 4) akt notarialny musi zawierać: „imiona, nazwiska, imiona rodziców i miejsce zamieszkania osób fizycznych, nazwę i siedzibę osób prawnych lub innych podmiotów biorących udział w akcie, imiona, nazwiska i miejsce zamieszkania osób działających w imieniu osób prawnych, ich przedstawicieli lub pełnomocników, a także innych osób obecnych przy sporządzaniu aktu”; ponadto zgodnie z art. 85 par. 1: „Przy dokonywaniu czynności notarialnej notariusz jest obowiązany stwierdzić tożsamość osób biorących udział w czynności.”.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania lub wątpliwości związane z działaniami Notariusza, które dotyczą informacji będących Państwa danymi osobowymi mogą Państwo przesłać je na adres poczty elektronicznej: kancelaria@notariuszsetkowicz.pl